Начало Любопитно Когато режисьорите се държат безобразно с актьорите си (СНИМКИ)

Когато режисьорите се държат безобразно с актьорите си (СНИМКИ)

2406
режисьори

Вече ви споделихме за няколко случаи, в които режисьорите са се държали неуместно на снимачната площадка, пише Cinefish.bg. Разбира се, те не са единствените в света на киното, а и думата неуместно понякога не е точното определение, което може да бъде дадено за поведението на своенравните творци. Дали от творческо дръзновение или негативни черти на характера, режисьорите понякога си мислят, че са богове по време на снимките и смятат, че разполагат с тялото и душите на всички хора, които са замесени с производството на филма. Доста често, този тип на мислене е причина те да превърнат процеса на снимане на филм от незабравимо удоволствие в чисто и просто реален кошмар… Но в крайна сметка, няма какво да се лъжем – причината, актьорите да продължават активно да работят с тези режисьори и да участват в други техни филми, е че те са гениални. Ето още няколко такива случаи…

Стенли Кубрик – „Сиянието“

Стенли Кубрик – „Сиянието“

Методите на Кубрик са особено брутални, особено ще се отнася до актрисата Шели Дювал. Тя и Кубрик не се разбират и често спорят за детайлите на заснемане на някоя сцена. Режисьорът често упражнявал силен натиск върху Дювал и даже открито ѝ казвал пред екипа, че е безполезна и губи времето на всички. Постоянното повторение на дубли довело до сериозни физически проблеми за Дювал. Тя се сривала от изтощение между дублите и косата й даже започнала да пада. Актрисата разказва за процеса: „Да преживявам ден след ден тези мъчителни снимки стана почти непоносимо за мен.“

Алфред Хичкок  – „Птиците“

Алфред Хичкок  – „Птиците“

Филмът „Птиците“ от 1963 г. е посрещнат с хвалебствия от публиката и от критиците, но звездата Типи Хедрън направи редица обвинения срещу Хичкок, що се отнася до поведението му на снимачната площадка. Тя го нарича „зловещ човек“ и казва, че той сексуално тормозел нея и другите актриси по време на снимките. Ако не се подчинявали, тогава той заплашвал да съсипе кариерите им.

Джеймс Камерън –„ Бездната“

Джеймс Камерън –„ Бездната“

Снимачният процес на тази лента често е описван като един от най-трудните в историята на Холивуд. Филмът е заснет почти изцяло в огромен воден резервоар, а актьорите и екипът работели шест дни, по седемдесет часа на седмица. Камерън отказал да използва каскадьори в продукцията, така че актьорите изпълнявали всичко сами, което довело до тяхното физическо и емоционално изтощение. Актрисата Мери Елизабет Мастрантонио дори претърпява нервен срив на снимачната площадка, а Ед Харис си спомня, че избухвал в спонтанно ридание, след дългите дни на снимки.

Дейвид О‘Ръсел – „I Heart Huckabees“

Дейвид О‘Ръсел – „I Heart Huckabees“

Филмът „I Heart Huckabees“ от 2004 г. тотално се проваля в боксофиса, но тираничното поведение на Ръсел, е онова нещо, с което е най-известен филма. Преди да започне снимките, Ръсел поставя режисьора Кристофър Нолан в неудобна позиция – заклещва го в кеч хватка и отказва да го пусне, докато не се съгласи да освободи тогавашната си звезда от „Престиж“ Джуд Лоу, за да може той да изиграе главната роля в неговия филм.

Ръсел също така е известен с това, че често напуска от снимачната площадка след като отприщва огромния си гняв, като раздава злостни обиди  към актьорите си, най-вече към звездата Лили Томлин. Видеоклипът с него, как той ѝ крещи, може да намерите в ютюб. Въпреки това Томлин не се притеснява от Ръсел и твърди, че ще би работила с него отново. Ръсел до ден днешен продължава да се държи по злонамерен начин на снимачната площадка. В пресата има десетки статии, които разказват детайли за неуместното му поведение.

Франсис Форд Копола – „Апокалипсис сега“

Франсис Форд Копола – „Апокалипсис сега“

Продукцията на „Апокалипсис Сега“ е мъчителен процес от самото начало. Снимките започват със сцените на Харви Кайтел, който скоро след това е уволнен, защото Копола решава, че не му харесва начина, по който той се превъплъщава в героя си. Мартин Шийн е нает да го замести, а Копола наистина изкарва най-доброто от него по възможно най-лошия начин. В една от първите сцени, виждаме Шийн да чупи огледало с глава и да размазва кръвта по лицето си в пиянски ступор.
Тази сцена е доста реална. Копола психологически манипулира актьора. Освен че режисьорът многократно обижда Шийн, той го държи пиян и го заключва в хотелската му стая в продължение на два дни. В края на краищата, Шийн получава лек сърдечен удар, а Копола казва на студиото, че това е просто преумора от жегите на снимачната площадка.